IATEFL 2015: Nine Steps into the Digital Classroom

Ms. Marjorie Hernandez, our secondary English Teacher will give a talk at the International Conference of English Teacher IATEFL 2015, to take place in Manchester, UK in April of this year.

Last year she won a contest launched by Cambridge University Press and carried out a survey on how to use technology in the classroom. As a result, she was invited to share her research with fellow teachers from around the world at the conference.

It will be a unique experience and a great opportunity to enrich her teaching practice and exchange information with other English teachers.

Responsabilidad Cívico-Ciudadana

El Dr. Missiego les hablo a las alumnas sobre la responsabilidad que se le otorga al ciudadano con el derecho al voto; y como la vocación de servicio debería estar impresa en cada persona que postula a un cargo público.

Convenio con UNIR

La Universidad Internacional de La Rioja – UNIR (España) y el Colegio Salcantay firmaron la alianza para el Desarrollo Educativo de Perú, cuyo objetivo principal es contribuir a la formación permanente de los docentes.